Webshop- og ERP-integration i omnichannel detailhandel

For at effektivisere arbejdsprocesser og minimere risikoen for fejl er det nødvendigt, at webshoppen har fuld integration med lagerstyrings- og ordrestyringssystemet samt andre relevante ERP-moduler.

Står du dagligt og bøvler med driften og udviklingen af din webshop eller har du slet ikke en webshop? Eller overvejer du om din WooCommerce webshop kunne bruge et nyt “touch”? 

Webshop som en integreret del af din virksomheds ERP-system

Hvis du vælger Sapera som din ERP-løsning, har du nu en oplagt mulighed for at overlade driften og udviklingen af din webshop trygt i vores hænder hos Cloud Retail Systems a/s! Det er et oplagt valg, da du nemlig så er sikret at synkroniseringen mellem Sapera og din WooCommerce-baserede webshop fungerer optimalt. Mere specifikt er data som lagertal, salgspriser mm. synkroniseret mellem Sapera og din webshop. Du får fuld integration med lagerstyrings- og ordrestyringssystemet . 

Hvis du allerede har en velfungerende webshop...

Når du overvejer at integrere din eksisterende webshop med Sapera ERP-systemet eller udvikle en helt ny Sapera-webshop, er der mange faktorer at tage i betragtning. Valget afhænger i høj grad af dit nuværende setup og dine specifikke behov.

Hvis du allerede har en velfungerende webshop og godt styr på dine varenumre og data i både ERP-systemet og webshoppen, kan en integration via et plugin/API være den rette løsning for dig. Det kan være en omkostningseffektiv måde at forbedre din daglige drift og effektivisere dine arbejdsprocesser på uden at skulle starte helt forfra.

Når en ny Sapera-webshop er den mest optimale løsning

Der er flere situationer, hvor udviklingen af en ny Sapera-webshop er en mere optimal og økonomisk fordelagtig løsning. Overvej følgende scenarier:

1. Besværlig integration pga. manglende styr på varenumre og data

Vi oplever ofte, at integration kan være kompliceret på grund af manglende styr på data og varenumre. Hvis en butik ikke har styr på sine data, kan det være besværligt og omkostningsfuldt at overføre og konvertere data fra webshoppen til ERP-systemet. Vi tilbyder både en pris for integration/plugin og en separat pris for konvertering og indlæsning af data fra den eksisterende side. Manglen på varenumre i webshops komplicerer ofte situationen yderligere.

I sådanne tilfælde er det ofte fordelagtigt at udvikle en helt ny Sapera-webshop. Dette valg er både hurtigere og mere omkostningseffektivt, og det resulterer i en webshop, der er fuldt integreret med alle ERP-systemets moduler.

2. Behov for en webshop, der understøtter datadrevet forretningsstrategi

Som din ERP-leverandør er det en fordel at vælge os som din webshop-leverandør, hvis du ønsker at opgradere din webshop. I modsætning til web- og marketingbureauer er vores fokus ikke kun design og brugervenlighed. Vi ser webshoppen som en integreret del af din virksomheds ERP-system. Vi lægger vægt på både at forbedre dine interne processer og at sikre en fantastisk købsoplevelse for dine kunder, samtidig med at vi skaber en webshop, der er brugervenlig og har et visuelt flot design.

Vi sikrer, at din nye webshop bliver automatisk integreret med dit ERP-system, herunder lager-, ordrestyrings-, POS- og finanssystemer. En Sapera-webshop øger effektiviteten betydeligt og sparer både tid og ressourcer. Lagerstatus og priser opdateres automatisk i realtid, hvilket eliminerer behovet for manuel dataopdatering i webshoppen. Desuden giver en Sapera-webshop adgang til værdifulde indsigter og statistiske data direkte i ERP-systemet, hvilket understøtter udviklingen af en datadrevet forretningsstrategi.

3. Modernisering af webshoppen

Hvis din nuværende webshop har et gammeldags design, ikke er brugervenlig eller ikke er attraktiv for dine kunder, kan en ny Sapera-webshop være løsningen. Vi tilbyder konkurrencedygtige priser for udvikling af en ny webshop med et brugervenligt og visuelt flot design, der fungerer perfekt på både PC, tablet og mobil. Desuden indeholder Sapera-webshoppen alle de avancerede marketingfunktioner, din butik har behov for.

Gør som MB Jagt og BMI a/s

Jagtvirksomheden MB Jagt og Skov | Have | Park-virksomheden BMI A/S har fået deres webshop udarbejdet af Cloud Retail Systems a/s. Vi har leveret en webshop baseret på WooCommerce, hvor vi har haft særligt fokus på en overskuelig og brugervenlig struktur på siden samt brugbare funktioner. Specielt med Skov | Have | Park-virksomheder har vores webshopløsning stor fokus på unikke produkter eller serienummervarer som eksempelvis robotplæneklippere.

Se MB Jagt her: https://mbjagt.dk/

Se BMI a/s her: https://bmias.dk/

Nyhedsbrev
Relaterede artikler
Stripe logo

Stripe

Integrer Stripe med Sapera nemt og effektivt

Læs vores andre artikler

NYHED: Brancheløsning til håndværkere og servicevirksomheder

Er du håndværker, montør, mekaniker, eller har du et værksted / en servicevirksomhed? Med Sapera kan du digitalisere din virksomhed og administrere dine opgaver på farten – uden at være bundet til en PC. Vores dedikerede supportteam er klar til at hjælpe dig med alt fra implementering til daglig brug af Sapera.

Find ud af, om Sapera er den rigtige løsning for dig!

Lad os tage en uforpligtende snak om ERP-systemer og brancheløsninger.

Find ud af, om Sapera er den rigtige løsning for dig!

Lad os tage en uforpligtende snak om ERP-systemer og brancheløsninger.