En omni-channel IT-løsning

et omni-channel ERP-system

Sapera er en omni-channel IT-løsning skabt specielt til detailbutikker. Men hvad indebærer egentlig begrebet “omni-channel”, og hvilke fordele opnår man ved at vælge en sådan løsning? Kan man undvære et omni-channel-system i en digitaliseret verden? Og hvordan adskiller Sapera sig fra andre sammenlignelige omni-channel-løsninger?

En omni-channel-løsning til forbedret kundeoplevelse

“Omni-channel” refererer til en strategi, der sigter mod at skabe en problemfri og integreret shoppingoplevelse på tværs af flere kanaler. Dette betyder, at kunderne kan have en ensartet oplevelse, uanset om de handler i fysiske butikker, på online platforme eller er i dialog med butikkens værksted.

Ved at vælge et omni-channel-system som Sapera får detailbutikker mulighed for at tilbyde en konsistent oplevelse på tværs af alle touchpoints i kundens købsrejse og efter købet.

Sapera er et omni-channel-system, der omfatter en løsning med moduler til forskellige afdelinger som lager, bogholderi, salg, indkøb, værksted, fysiske butikker og webshop samt tilhørende hardware såsom kasseterminaler og smartphones. Denne integrerede tilgang giver både en forbedret kundeoplevelse og markant lettere administration af forretningen. Detailhandlere kan drage fordel af omfattende dataindsigter, bedre styring af arbejdsprocesser og en mere effektiv udnyttelse af ressourcerne, hvilket resulterer i øget produktivitet og lønsomhed for deres virksomhed.

En fremragende kundeoplevelse

Ved at skabe en ensartet brandoplevelse på tværs af kanalerne og give kunderne adgang til samme produktinformation, priser og tilbud skabes der sammenhæng og tillid.

Ved en effektiv og brugervenlig administration af kundedata og købsoplysninger har medarbejderne i fysiske butikker, værksteder samt salgs- og marketingafdelinger også mulighed for at yde en fremragende kundeoplevelse. Dette opnås ved at tilbyde relevante loyalitetsprogrammer, rabatter og omkostningshåndtering i forbindelse med udskiftning eller reparation af produkter.

Sapera effektiviserer arbejdsprocesserne internt i forretningen

Udover at forbedre kundeoplevelsen gør et omni-channel IT-system såsom Sapera det også markant nemmere for detailhandlere at administrere deres forretning. Vores omni-channel-løsning giver detailhandlere adgang til en omfattende mængde kundedata samt integrerede og synkroniserede arbejdsprocesser på tværs af forskellige butikslokationer og forretningsafdelinger såsom værksted, fysiske og online butikker, lager og økonomiafdeling.

De forskellige moduler (finansmodul, ordremodul, lagerstyringsmodul, kassemodul og app) samt den tilhørende hardware (terminaler og specialiserede smartphones) gør det muligt at digitalisere og automatisere arbejdsprocesserne, så de forskellige teams og medarbejdere kan arbejde effektivt sammen og undgå manuelle arbejdsprocesser og papirarbejde.

Digitalisering og automatisering i forretningen

Udover at forbedre kundeoplevelsen gør et omni-channel IT-system såsom Sapera det også markant nemmere for detailhandlere at administrere deres forretning. Vores omni-channel-løsning giver detailhandlere adgang til en omfattende mængde kundedata samt integrerede og synkroniserede arbejdsprocesser på tværs af forskellige butikslokationer og forretningsafdelinger såsom værksted, fysiske og online butikker, lager og økonomiafdeling.

I vores verden betyder en omni-channel-løsning et centraliseret system med forskellige moduler og hardware, så virksomhedens arbejde bliver centraliseret i et IT-system, hvor informationer, data, arbejdsopgaver, finansielle transaktioner, lagerbeholdning, priser, produktoplysninger, værkstedsoplysninger, salg og ordrer i både fysiske og online butikker bliver registreret og synkroniseret ét sted.

Denne integration og centralisering af forretningsprocesserne betyder, at detailhandlere slipper for besværet med papirarbejde og tidskrævende manuelle processer. Ved at minimere den administrative byrde mindsker de også risikoen for fejl.

Med et omni-channel-system er det ikke længere nødvendigt at håndtere separate systemer eller udføre manuelle opgaver for hver afdeling eller hver butikslokation. I stedet kan detailhandlere drage fordel af en enkelt platform, der integrerer og automatiserer deres forretningsprocesser, hvilket sparer tid og ressourcer og reducerer omkostningerne.

Kan man undvære et omni-channel-system i en digitaliseret verden?

I en digitaliseret verden er det svært at undvære et omni-channel-system. Kunder forventer i dag en god oplevelse, hvor de kan skifte mellem kanaler uden at miste deres indkøbskurv og præferencer, samt forventer, at butikkerne kender deres købshistorik og kan give dem support efter købet, hvis de har brug for det. Ved at investere i et omni-channel-system som Sapera kan detailbutikker imødekomme disse forventninger og sikre en fremragende shopping- og serviceoplevelse, der matcher tidens trends.

Hvordan adskiller Sapera sig fra andre sammenlignelige omni-channel-løsninger?

Sapera adskiller sig fra andre sammenlignelige omni-channel-løsninger på flere måder.

Pålidelighed og imponerende funktionalitet

For det første er Sapera kendt for sin pålidelighed og imponerende funktionalitet. Det er i stand til at håndtere store mængder af data og administrere hele forretningen i ét system.

Alle Sapera-moduler fungerer perfekt sammen og digitaliserer og automatiserer forretningens administrative arbejde. Der er ikke andre IT-løsninger på markedet, der kan administrere og synkronisere arbejdsprocesserne så effektivt og pålideligt som Sapera.

For eksempel indeholder mange sammenlignelige omni-channel-løsninger ikke et regnskabsprogram, og forretningen er derfor nødt til at betale ekstra for et andet økonomisystem og få det integreret med de andre afdelinger (hvis det overhovedet er muligt). Saperas finansmodul er et avanceret regnskabssystem, der kan tilpasses efter bogholderens ønsker og forretningens arbejdsflow og har en perfekt og problemfri integration med de andre moduler i Sapera-systemet. Systemet er også på vej til at blive et offentligt godkendt digitalt bogføringssystem ift. den nye bogføringslov.

Brancheløsninger skræddersyet efter individuelle behov

Sapera unikt, fordi det kan tilpasses individuelle brancher og butikker. Uanset om det drejer sig om salg af varer eller håndtering af komplekse arbejdsprocesser som reparationer eller montering af produkter, kan Sapera skræddersyes til specifikke behov. Det gør Sapera til det ideelle valg for virksomheder, der har brug for at administrere forskellige arbejdsprocesser udover bare salg.

Skalérbarhed og fleksibilitet

I sammenligning med andre omni-channel-løsninger skiller Sapera sig også ud med sin skalérbarhed og fleksibilitet. Løsningen kan vokse og udvides i takt med din forretning, hvilket sikrer, at du altid har den nødvendige funktionalitet til at understøtte din vækst. Vi anbefaler, at man køber alle de nødvendige Sapera-moduler til sin forretning, men det er også muligt at købe micro-services / individuelle moduler (såsom POS-modulet eller POS + lagermodulet) og får de andre eksterne systemer integreret med Sapera.

Samlet set er Sapera en førsteklasses omni-channel-løsning, der er skræddersyet til detailbutikker. Den forbedrer kundeoplevelsen, og den unikke stabilitet og tilpasningsdygtighed gør den til et særdeles attraktivt valg.

Vælg Sapera for at få en omni-channel-løsning, der kan levere en integreret shopping- og serviceoplevelse, samt passer perfekt til din detailvirksomhed og effektiviserer de interne arbejdsprocesser i forretningen.